• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Eerste hulp bij geboortelijsten

FAQ’s - Eerste hulp bij het leggen van een geboortelijst

Bij het leggen van een geboortelijst horen heel wat vragen. Wij probeerden de meest gestelde vragen hieronder alvast te beantwoorden.

Heb je nog een vraag waarvan je het antwoord hierop niet kan terugvinden? Bel ons, schrijf ons, laat ons vlug iets weten! ;-) Wij beantwoorden je vraag binnen de (werk)dag.

 

Hoe start ik met het samenstellen van de geboortelijst?

Spring binnen in de winkel en haal meteen je geboortelijst-totebag op, of stuur ons een mailtje met je gegevens (naam, adres, telefoonnummer, uitgerekende geboortedatum, eerste kindje?) naar [email protected] en wij helpen je meteen op weg! Wij hebben ook een handige checklist, exclusief voor onze geboortelijst-ouders.


Wanneer start ik best met het samenstellen van de geboortelijst?

Ben je zo’n 4 à 6 maanden zwanger? Dan kan je van start gaan met het samenstellen van de geboortelijst. Twee of meer baby’s op komst? Dan raden we je aan om nog één maand vroeger te starten.


Hoe maak ik een afspraak voor het samenstellen van de geboortelijst?

Een afspraak boeken voor het samenstellen van de geboortelijst kan je makkelijk zelf op onze boekingspagina. Er zijn verschillende mogelijkheden, afhankelijk van jouw persoonlijke noden. Voor een eerste kindje raden we je aan om te kiezen voor “Leg je geboortelijst in de winkel (met persoonlijk advies)”.


Ik heb een afspraak vastgelegd voor het samenstellen van de geboortelijst, kan ik me hierop voorbereiden?

Handig is dat je ter voorbereiding alvast de checklist bekijkt, en een online geboortelijst aanmaakt. Bij elk item op onze webshop, zie je een link staan “Bewaar voor geboortelijst”. De eerste keer dat je hierop drukt, zal je gevraagd worden een online account aan te maken. Daarna kan je aan de slag met het samenstellen van een online geboortelijst.


Wanneer moet de geboortelijst klaar zijn?

We streven ernaar om zo’n twee maanden voor de uitgerekende geboortedatum (bij meerlingen: drie) volledig klaar te zijn met de geboortelijst. Zo kunnen we inspelen op eventuele stockbreuken bij leveranciers, en je verzekeren van een persoonlijke geboortelijst waarvan alle items tijdig geleverd kunnen worden.


Welke items hebben er aankoopverplichting?

Seizoenskleding en items die we speciaal voor jou bestellen (zoals kinderwagens, meubels,…) hebben aankoopverplichting. Items die je gewoon uit de winkel kiest, en die deel uitmaken van ons vaste aanbod, hebben géén aankoopverplichting. In het online geboortelijst-platform heb je steeds een duidelijk overzicht van de items waarop aankoopverplichting geldt.


Hoe kan ik de cadeautjes komen afhalen?

Wij maken dagelijks de geboortelijst-bestellingen klaar, spring gerust binnen om de aangekochte cadeautjes op te halen.


Leveren jullie ook aan huis?

Zeker! Wij voorzien steeds één gratis levering aan huis bij onze geboortelijst-ouders. Deze levering kan plaatsvinden voor of na de geboorte, afhankelijk van jullie noden.


Hanteren jullie een minimumbedrag voor het samenstellen van een geboortelijst?

Wij hanteren geen minimumbedrag, wel vragen we om de geboortelijst te vermelden op het geboortekaartje. Je krijgt dan een mooie korting cadeau + een gepersonaliseerd cadeautje, onafhankelijk van het lijstbedrag.


Ik heb liever geen persoonlijk advies bij het samenstellen van de geboortelijst, kan ik het ook volledig zelf doen?

Ja, hoor! Boek een afspraak op onze online boekingspagina en kies voor “Leg je geboortelijst in de winkel (volledig zelfstandig)”. Je krijgt dan een half uur lang een winkelwagen ter beschikking die je naar hartelust kan vullen. Na jouw bezoek stellen wij voor jou een (online) geboortelijst samen met de uitgekozen cadeaus. Doe je dit liever van thuis uit, dan kan je jouw online winkelwagentje vullen op onze webshop. Bij elk item op onze webshop, zie je een link staan “Bewaar voor geboortelijst”. De eerste keer dat je hierop drukt, zal je gevraagd worden een online account aan te maken. Daarna kan je aan de slag met het samenstellen van een online geboortelijst.


Kan ik na het samenstellen van de geboortelijst nog aanpassingen doen?

Absoluut! Dit kan je heel eenvoudig via de ouderlogin op het geboortelijst-portaal. Hier kan je items verwijderen, toevoegen of laten wijzigen. Wij behandelen jouw verzoekjes binnen de (werk)dag. Items toevoegen kan altijd nog (zelfs na de geboorte), items verwijderen kan uiterlijk tot twee maanden voor de uitgerekende geboortedatum.


Kan ik ook cadeaubons op de geboortelijst plaatsen?

Zeker! Deze functie kan op elk moment worden ingeschakeld. De cadeaubons die worden aangekocht op de geboortelijst, worden automatisch toegevoegd aan je digitale klantenaccount, zijn onbeperkt geldig in tijd en kunnen voor eender wat gebruikt worden.


Kan ik ook items die we niet lang zullen gebruiken, huren?

Je kan bepaalde items voor je babyuitzet huren, hiervoor werken we samen met Something Green.


Hoe vermeld ik de geboortelijst op het geboortekaartje?

Je vermeldt op het geboortekaartje de link atelierbebe.geboortelijst.be waar familie en vrienden de lijst kunnen zoeken op voor- of achternaam van de baby, en vervolgens toegang krijgen door de voornaam van één van de ouders in te vullen. Werk je liever met een toegangscode of zonder beveiliging, dan kan dit ook. In het ouderportaal kan je eventueel ook een QR-code downloaden om op je geboortekaartje te plaatsen.


Wat zijn de voordelen bij het leggen van een geboortelijst?

Naast het persoonlijke advies op maat, zijn er nog tal van leuke extra’s bij het leggen van een geboortelijst bij Atelier BéBé. Je kan ze allemaal hier bekijken.


Wanneer wordt de geboortelijst afgesloten?

De geboortelijst wordt zo’n twee maanden na de geboorte afgesloten, we contacteren je steeds een weekje op voorhand. Heb je nog een babyborrel of wens je de geboortelijst omwille van een andere reden te verlengen, geef ons dan gerust een seintje.


Hoe sluit ik de geboortelijst af?

Maak een afspraak op onze online boekingspagina en kies voor “Afsluiten van je geboortelijst”. Werd de lijst leeggekocht, en zijn er dus geen overblijvende spullen om te bekijken, dan is een afspraak natuurlijk niet nodig. :-) Wij kunnen dan het lijstje voor je afsluiten vanop afstand.


Kan ik reeds voor de geboorte bepaalde spullen van de geboortelijst in huis halen?

Dit kan zeker! De reeds geleverde items hebben dan aankoopverplichting, en kunnen nog steeds worden aangekocht door familie en vrienden op de geboortelijst.

 

Heb je nog andere vragen dan hierboven, stuur dan een mailtje naar [email protected] en wij helpen je verder binnen de (werk)dag!